Pakej Pemasangan

Pakej lain yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan cyber cafe ialah

(A) Pakej Wiring (RM 1,500 – 10 unit PC)
– wiring network dan Switch hub 16 Port 10/100
– wiring elektrik (2 point plug untuk setiap unit PC)

(B) Pakej penghantaran (RM 1 seKM)
– Pakej penghantaran hendaklah bersama pakej A

(C) Perabut
– Meja
– Kerusi
– Kaunter

( Sila layari www.crescent.net.my – pusat perabut pejabat terpakai)

(D) Latihan Kemahiran Teknikal (RM300 seorang)
– Baikpulik Komputer
– Hardware
– Software
– Networking

( Sila layari adequate18.wordpress.com – Pusat Latihan Komputer)

24 Responses to Pakej Pemasangan

  1. radzawan bin ismail says:

    saudara, berapakah kos pemasangan yang perlu di sediakan dan bolihkah kita gunakan
    perabut sendiri,dan satu lagi kalau semua berjalan lancar saya bercadang utk waktu operasi bermula pukul 3petangdan tutup pada 01.00am malam setiap hari ,ini bermakna 10jam sehari sebab sebelah petang saja penuntut yang berkursus ada masa
    sebab sebelah pagi mereka ada kelas.t/kaseh

  2. su raihan says:

    maksudnya, pakej pemsangan tdk termask dlm byrn bulanan RM1100 tu lah ye. bnyk tu duit nk kena keluar. agak2 berapa modal yang perlu saya ada utk mulakan bisnes cyber ni selain dr byrn RM1100 tu.

  3. su raihan says:

    perlukah saya mengikuti latihan kemahiran teknikal sblm membuka perniagaan cyber ini

  4. syuhada says:

    salam..su, adalah satu kelebihan jika su memiliki kemahiran teknikal dalam baik pulih komputer. Ini kerana sekiranya su membuka cybercafe, kebarangkalian pelanggan datang untuk mendapatkan khidmat baik pulih komputer memang ada.Ini akan memberi pendapatan tambahan kepada su nanti.

  5. syuhada says:

    ya,pakej pemasangan tidak termasuk dalam bayaran bulanan tersebut. Caj pemasangan hanya pada permulaan sahaja.pada bulan berikutnya su hanya perlu membayaran bayaran bulanan saja. Modal yang perlu dikeluarkan adalah bergantung kepada bilangan PC yang disewa serta kos-kos lain seperti sewa premis perniagaan,perabut dan sebagainya

  6. jamalludin says:

    kenapa saya tak boleh melayari webdsite http://www.crescent.net.my.

  7. rusman says:

    rumah kedah yang saya tela beli hanya boleh muat dalam 15 biji komputer.brapa perabot yang diperlukan

  8. syuhada says:

    salam …
    perabut yang diperlukan adalah sebuah kerusi dan meja bagi setiap PC.Jika pihak encik telah mempunyai sebahagian perabut,maka hanya perlu menambah sahaja.selain itu,meja dan pc bagi controller juga perlu.Keperluan perabut bergantung kepada citarasa encik sendiri.tq

  9. syuhada says:

    salam …
    perabut yang diperlukan adalah sebuah kerusi dan meja bagi setiap PC.Jika pihak encik telah mempunyai sebahagian perabut,maka hanya perlu menambah sahaja.selain itu,meja dan kerusi bagi pc bagi controller juga perlu.Keperluan perabut bergantung kepada citarasa encik sendiri.tq

  10. syuhada says:

    Kos pemasangan adalah sebanyak RM1500.00 bagi 10 unit PC. Tidak menjadi masalah Jika pihak encik menggunakan perabut sendiri,,malah ianya dapat menjimatkan kos. Kami sarankan waktu operasi bermula jam 11 pagi hingga 11 malam jika kawasan tempat encik tertumpu kepada pelajar.

  11. adam says:

    saya berminat nak buat cc… tapi mcm takde peluang. sebab syarat2nya agak ketat juga mcm 1 kawasan hanya sorang yg boleh buat…

  12. tun mohd anuar says:

    Saya berminat untuk membuka CC di kg saya, tapi saya ingin bertanya lanjut mengenai cara membuka cc dan lesen apakah yang patut di buat untuk membuka cc ini

  13. Fred says:

    dimana sy harus pergi untuk meminta lesen membuka cc nie????

  14. naza says:

    mana ada lesen CC dikeluarkan lagi dalam m’sia nie.. melainkan kalau nak juga, kamu kena mintak org-org lama yang lesen CC dia active tu ,kamu francais lah dgn diaorang…

  15. siti nazatul sheema says:

    kalau rm1,100.00 dengan pemasangan bayar cash sekaligus boleh ke? maknanye, lebih kurang rm15,000.00..

  16. muhamad aziz says:

    sy berminat untuk membuka cc.. bagaimanakh cre untuk mendapatkn lesen? bagaimanakh cre untuk memulakan perniagaan ye?

  17. raymond says:

    sekiranya sy mempunyai pc sendiri,bolehkah pihak anda membantu sy dalam membuat pemasangan??

  18. syed says:

    sy sgt serius untuk membuka perniagaan ini…tp sy harap jika pihak tuan dpt mngkaji semula pakej cyber cafe,sy harap pihak tuan menmbh RAM 512 ke 2-4GB,dan hard disk dpt dipertingkatkan….sy cuma nk puaskan pelanggan yg dtang ke kdai sy nnti…jika pihak tuan dpt membuat spt cadangn sy,sy sedia mgmbil pakej dri pihak tuan,wlaupun byaran bulanan akan meningkat….

  19. wafi says:

    salam .
    saya cuma nk ambil pakej (D) sahaja .macam mana ?
    kusuthoho@yahoo.com

  20. fizzy says:

    Salam kalau saya hanya perlukan pakej A dan B saja boleh??

  21. shahrul says:

    askum… nk tny…. klau sy dr johor blh ke awk supply brg atau setup utk sy?

  22. syafiq says:

    Saya sangat berminat dengan pakej2 tersebut.. Lagi satu saya nak tanya..pc ni..pc untuk surf internet sahaja atau pc game..atau kedua dua sekali

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: